گزارش کاراموزی كارخانه تن ماهي پونل

دسته بندي : فنی و مهندسی » صنایع غذایی
گزارش کاراموزي كارخانه تن ماهي پونل در 15 صفحه ورد قابل ويرايش


پروژه بنده در مورد كارخانه تن ماهي پونل مي باشد . كه واقع در استان گيلان ،30 كيلومتري شهرستان انزلي شهري به نام پونل مي باشد .

شركت پونل يكي از هفت شركت زنجيره اي pounel group است كه فعاليت خود را از سال 68 آغاز كرده و در ابتدا با پرورش شاه ميگو و سپس با توليد كنسرو خوراك ، كنسرو ماهي در روغن زيتون ، كنسرو رژيمي ، كنسرو ماهي در روغن آفتابگردان ، fastfood ، صادرات شاه ميگو به كشورهاي آلمان – هلند – امريكا و ساير كشورهاي مجاور مشغول به فعاليت است .

البته هم اكنون نيز گروه R&D ( تحقيق و توسعه ) در حال مطالعه طراحي جديد است كه بزودي توليد سوسيس و كالباس پونل نيز آغاز شود .

تعداد پرسنل شاغل در كل كارخانه در ابتداي توليد يعني در سال 68 بيست نفر بود ، اما در حال حاضر تعداد پرسنل 120 نفر مي باشد . كه تعداد 40 نفر از اين افراد داراي مدرك كارشناسي و كارشناس اعم از فني و اداري و آزمايشگاه و غيره مي باشد . و 20 نفر ديگر از اين افراد داراي مدرك فوق ديپلم كه در توليد و انبار داري و قسمت فروش مشغول به كار مي باشند و 60 نفر ديگر اين افراد نيز داراي مدرك ديپلم و زير ديپلم مي باشند كه كارگران واحدهاي مختلف محسوب مي شوند و كلاً 80 نفر از اين افراد در بخش توليد فعاليت مي كنند كه متوسط سابقه كارشناس 10 سال و متوسط سابقه كاگران در حدود 15 سال مي باشد .

اطلاعات فني كارخانه

1- ظرفيت سردخانه زير صفر ،60تن مي باشد .

2- ظرفيت ديگهاي بخار 2 عدد ديگ 3 تني Fire tube

1 عدد ديگ 2 تني Fire tube مي باشد .

3- چهار عدد دستگاه لينگر در بندي كنسرو وجود دارد .

4- ماكزيمم توان دربندي هر دستگاه در يك دقيقه 50 عدد قوطي مي باشد.

5- قدرت برق اين كارخانه 250 كيلو وات مي باشد .

6- تعداد پرسنل شاغل در كل كارخانه 120 نفر مي باشد كه تفكيك اين نيروها در هرواحد به صورت زير مي باشد :

در قسمت توليد 80 نفر – نگهباني 8 نفر – اداري 12 نفر – فني 12 نفر – و قسمت انبار نيز 8 نفر مشغول به كار مي باشند .

7- يك شيفت در روز در حال توليد مي باشند كه هر شيفت كاري 8 ساعت مي باشد.

8- تعداد توليد روزانه30000 قوطي در روز است ولي ظرفيت اسمي توليد كارخانه 50000 قوطي است .

9- مصرف ماهي ورودي به كارخانه نيز 15 تن در هر روز مي باشد .



توضيح كامل روند توليد

ابتدا ماهي خام در ورودي سالن توليد شماره 1 ( كه در تصوير layout كارخانه مشخص شده است ) توسط دستگاه هاي برش A قطعه بندي مي شود و سپس در مرحله بعد در اتاق پخت اوليه شماره 2 توسط فشار بخار اتاقهاي استيل پخت قسمت b پخته مي شوند.

با اين وجود هر عدد قوطي كنسرو با در نظر گرفتن مواد اوليه و هزينه هاي فوق 900 تومان برآورد مي شود كه قيمت فروش هر قوطي كنسرودر بازار 1200 تومان است .

بنده باانجام دادن اين تحقيق توانستم دو پيشنهاد به مسئولان شركت تن ماهي پونل بدهم ( البته باراهنمايي هاي استاد عزيز و ارجمند )

1- پيشنهاد اول اينكه دستگاه پر كن قوطي اين شركت توانايي پر كردن فقط 40 عدد قوطي رادر دقيقه دارد كه اگر از دستگاهي ( كه در بازار نيز وجود دارد ) كه توانايي پر كردن 160 عدد قوطي را در دقيقه دارد را خريداري نمايند . مقرون به صرفه مي باشد و توليد نيز در زمان كمتري انجام مي شود در اين صورت مشكل عدم تناسب ظرفيت نيز از بين مي رود .

2- پيشنهاد دوم بنده ، براي كاهش مشكلات عبور و مرور در داخل سالن توليد و كاهش زمان انتقال مواد و حتي افراد از جمله مهندسين و كارگران شركت بود . كه سالن توليد اين شركت به صورت ( L ) شكل است كه اگر اين سالن ها به صورت موازي باشند مشكلات انتقال بار و ... بر طرف خواهد شد .

البته مدير عامل شركت در مورد بند يك به صورت فوري دستور را صادر فرمودند . در مورد پيشنهاد دوم باز هم موافق بودند اما به علت زمان زيادي كه تعمير سالن توليد احتياج داشت تا به صورت موازي ساخته شود انجام نگرفت ولي گفته شد كه در ساخت سالنهاي ديگري كه قرار است در تابستان سال آينده انجام شود اين مورد را حتماً در نظر خواهند داشت و اجرايي مي كنند .

نيروي كار آمد و متخصص – آموزش ضمن خدمت – كنترل نقاط بحراني توليد – اجراي ضوابط دقيق ايمني – اجراي برنامه P-M و غيره از عوامل بهبود كيفيت تن ماهي پونل شده به طوريكه اين شركت گرانترين با كيفيت ترين محصول رادر بازار عرضه مي كند .

كه به عنوان مثال مي توان به افتخارات و كسب عنوانها و گواهينامه هاي اين شركت در سال هاي اخير اشاره نمود :

اين شركت در سال 82 به عنوان صادر كننده نمونه كشور انتخاب شد . مديرعامل اين شركت در سال 83 به عنوان كارآفرين نمونه در كشور و همچنين اين شركت موفق به دريافت گواهينامه هاي متعددي از جمله:

در سال 78 موفق به اخذ گواهينامه HACCP ( ايمني مواد غذايي )

در سال 79 موفق به اخذ گواهينامه ISO9001 ( كيفيت )

در سال 79 موفق به اخذ گواهينامه ISO1400 ( محيط زيست )
دسته بندی: فنی و مهندسی » صنایع غذایی

تعداد مشاهده: 1412 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:21 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: