طرح توجیهی خدمات كامپيوتري پژوهش

دسته بندي : کارآفرینی » خدماتی و آموزشی
طرح توجيهي خدمات كامپيوتري پژوهش در 17 صفحه ورد قابل ويرايش




خلاصه اجرايي

هدف از اين طرح :

1-آشنايي با كاركردهايي كه در اين مراكز با دور ساختن فرهنگ علم و دانش توسط جزوات تحقيقات اينترنتي و مشاوره در ارائه تحقيقات ( ترجمه – روش تحقيق )

2-آشنايي با وسايلي مانند كامپيوتر و دستگاه فكس و پرينتر و ... كه جهت ارائه هر چه بهتر مطالب و تحقيقات بدست آمده مي تواند كمكي باشد .

3-برقراري ارتباط با هرقشري و به طور كلي مي توان گفت عموميت دادن اين موضوع

ارائه خدمات كامپيوتري از جمله تايپ و پرينت – كپي جزوات – كپي اوراقي مانند سند – شناسنامه – كارت ملي و ... انجام دادن تحقيقات مثل روش تحقيق در كليه رشته ها تايپ پايان نامه و نوشتن و ترجمه متون انگليسي – صحافي و سيمي كردن جزوات – ارائه جزوات اساتيد كه ارائه شده به اين خدمات كامپيوتري و ارائه آن به دانشجويان .

درآمد پايين اين طرح ساليانه به طور ثابت حدود 000/000/2 ريال مي باشد و متوسط آن مابين 000/00/2 ريال و 000/000/5 ريال مي باشد و جمع كل هزينه ها: 900/816/104 و سود ساليانه به ريال 000/240/2 و سود ويژه ماهيانه به ريال 666/186 .

و تجهيزات پيشنهادي در اين طرح :

1- دو دستگاه كامپيوتر

Cpu3200 full- intell

RAM 512 ddr 200

VGS256-61fors17*6100

2- يك دستگاه اسكنر hp

3- يك دستگاه پرينترhp-1045

4- دو عدد ميز كامپيوتر و 2 عدد صندلي مخصوص و 5 عدد صندلي براي مشتري

5- يك دستگاه فكس panaphone

6- دو دستگاه كپي









شرح كسب و كار

خدمات دانشجويي نام مالك و مجري طرح : وحيده باقري

نوع مالكيت كسب و كار : انفرادي و مالكيت محل كسب و كار و كارگاه به صورت استيجاري مي باشد .

مشخصات كارمندان :

1- شهره رجبي - ليسانس كامپيوتر

2- آزيتا محمودي – فوق ديپلم كامپيوتر

3- فاطمه مختار زاده – ليسانس مشاوره



مزاياي كسب و كار در بلند مدت :

كه درآمد پايين سالانه به طور ثابت مي تواند در حدود 000/000/2 ريال باشد ولي متوسط آن مابين 000/000/2 تا 000/000/5 ريال باشد .



بازاريابي

بازاريابي اين طرح بايد بر اساس نوع محصول ، نوآوري ، خدمات جانبي و قيمت خدمات در بازار را بر اساس برنامه ريزي مدون تعيين كرد . و انگيزه بازاريابي بر اساس نوع مشتري مي بايستي صورت گيرد و براي تبليغ بيشتر اين طرح مخصوصاً براي دانشجويان و اساتيد قيمت محصول كمتر از نرخ بازار تعيين گردد و جهت ارائه بهتر در بازاريابي خدمات دانشجويي مي توان از برگهاي رنگي A4 جهت تبليغ بر روي جزوات با ارائه تصاوير و اشعاري فلسفي جهت جذب مشتري . طبق تحقيقات انجام شده 4 تا 6 ماه زمان لازم است براي بدست آوردن سهم مطلوب از بازار .



گردد در مورد ساير خدمات نيز همينطور مي باشد .

هدف از بخش بازاريابي

چون امروزه علم و صنعت و تكنولوژي و فرهنگ علم ودانش روز به روز در حال افزايش مي باشد در نتيجه نقش كامپيوتر در زندگي بارزتر شده و تقريباً تمامي كارها در ادارات – موسسات و دانشگاه ها با كامپيوتر انجام مي شود يعني نقش دست نوشته كمرنگ مي شود در نتيجه نياز مردم به خدمات كامپيوتري بيشتر شده با اين تفاسير سرمايه گذار مي تواند درك كاملي از بازارداشته باشد و مي تواند متقاعد شود كه براي خدماتش بازار فروشي وجود دارد زيرا زمان و سرعت در عصر حاضر مطرح است در نتيجه مردم براي انجام سريع كارها به وجود اينگونه خدمات كامپيوتري و يا ساير دستگاه ها مانند كپي نياز مبرم دارند .

نحوه اطلاع رساني به مشتريان در مورد محصول يا خدمت توليدي مي تواند به صورت بروشور و كاتالوگ و برگ تبليغاتي و افراد مي تواند صورت باشد.

طراحي تحقيق و توسعه : هزينه ها را بررسي كنيم

طبق محاسبات انجام شده براي توسعه طرح در چند سال آينده ( 3 تا 4 سال ) در نظر گرفتيم كارهايي از قبيل : 1-خريد مكاني بزرگتر و انتقال خدمات به آنجا

2- افزايش تعداد كامپيوتر كه در حال حاضر 2 عدد مي باشد و در آينده به 4 الي 5 كامپيوتر افزايش خواهد يافت

3- افزايش تعداد دستگاههاي كپي و اسكن و پرينتر

4- افزايش دستگاه فكس به 3 عدد

5- افتتاح يك شعبه ديگر در سطح شهر





مكان يابي

مكان كسب و كار در كجا واقع شده است ؟ در شهرك شاهد جنب آموزشگاه رانندگي سينا ( در غرب شهر )

چه چيبزهايي در انتخاب مكان موثر بوده است ؟ نرخ اجاره در اين مكان كمتر بوده است – نبودن خدمات كامپيوتري ديگر – به علت وجود دانشكده هاي فني و حرفه اي سما – به علت جذب دانشجو و سكني گريدن آنها جهت كمتر بودن اجاره بهاخانه















مديريت

چه كسي اداره تمام امور را بر عهده مي گيرد و چه شرايطي دارد ؟ اولاً بايد كسي باشد كه به وسايل و كاركردهاي رايانه اي و دستگاه كپي و امور برنامه ريزي و سيستم هاي اداري و تنظيم كارها به ترتيب واقف بوده باشد و همين طور جهت آشنايي با سيستم كامپيوتري حداقل بايد با ديپلم فني و حرفه اي كامپيوتر آشنا باشد و يا مدارك بالاتر دانشگاهي در رابطه با كامپيوتر .

چه تعداد كارمند لازم است : تعداد كارمندان در داخل خدمات بايد حداقل دو نفر يا سه نفر باشد به اين صورت كه يك نفر در زمينه تايپ و پرينت بايد كارها را انجام دهد و همين طور يك نفر هم در زمينه كپي جزوات كپي انفرادي كه به خدمات مراجعه مي كنند جوابگو باشد و همين طور در خارج از خدمات افرادي مانند مترجم و محقق مي تواند نقش بسزايي در كاهش كارها و كيفيت كارها داشته باشد و همين طور افرادي كه مي تواند تحقيقاتي اينترنتي را انجام دهند .
دسته بندی: کارآفرینی » خدماتی و آموزشی

تعداد مشاهده: 1967 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 17

حجم فایل:18 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: