پروژه کارآفرینی کارخانه سيمان بجنورد

دسته بندي : کارآفرینی » صنعتی
پروژه کارآفريني کارخانه سيمان بجنورد در 60 صفحه ورد قابل ويرايش

فصل اول: کار آفريني چيست؟

كارآفريني عبارت است از فرايند خلق چيزي جديد و پذيرش مخاطرات و سود حاصل از آن است.

به عبارت ديگر، كارآفريني فرايند خلق چيزي جديد و باارزش است كه بااختصاص زمان و تلاش لازم و درنظر گرفتن ريسك هاي مالي، رواني واجتماعي و رسيدن به رضايت فردي و مالي و استقلال به ثمر مي رسد.

اين تعريف داراي چهار جنبه اساسي است:

1 - كارآفريني مستلزم فرايند خلق است. خلق هرچيز ارزشمند و جديد. اين خلق بايد براي كارآفرين و مخاطبي كه اين خلق براي او انجام شده است ارزش داشته باشد؛

2 - كارآفريني مستلزم وقف زمان و تلاش كافي است؛

3 - درنظر گرفتن ريسك هاي اجتناب ناپذير لازمه كارآفريني است؛

4 - در كارآفريني، رضايت شخصي از استقلال كاري به وجود مي آيد.

در تعاريف مربوط به كارآفريني جنبه هاي مشتركي در همه تعاريف وجود دارد: ريسك‌پذيري، خلاقيت، استقلال و پاداش.

كارآفرين كيست؟

- كارآفرين كسي است كه فرصتي را كشف و براي پيگيري و تحقق آن، سازمان مناسبي را ايجاد مي كند.

- كارآفرين كسي است كه عمدتاً به منظور كسب سود و رشد، كسب و كاري را تاسيس و اداره مي كند كه مشخصات اصلي آن نوآوري و مديريت استراتژيك است.

- كارآفرين كسي است كه سياستگذاري كسب‌وكار با اوست و به حساب خود ريسك مالي آن را به عهده مي گيرد.

- كارآفرين كسي است كه موسسه اقتصادي، خصوصاً كسب و كاري را كه معمولاً مستلزم ابتكار و ريسك قابل توجهي باشد سازماندهي و اداره مي كند.

وجوه مشترك كارآفرينان

ريسك پذيري (ريسك هاي متوسط و حساب شده)؛ نياز به توفيق؛ نوآوري، خلاقيت، ايده سازي؛ اعتماد به نفس؛ پشتكار زياد؛ آرمان گرايي؛ پيشقدم بودن؛ فرصت گرا بودن (بيشتر در جستجوي فرصتها هستند تا تهديدات)؛ نتيجه گرا بودن؛ اهل كار و عمل بودن؛ آينده گرايي.




تاريخچه و فعاليت شرکت :

کليات

شرکت سيمان بجنورد ( سهامي خاص ) در تاريخ 23 ارديبهشت ماه 1364 تاسيس و تحت شماره 56204 در اداره ثبت شرکتها مالکيت صنعتي تهران به ثبت رسيده است و بر اساس پروانه بهره برداري صادره به شماره 24795 در تاريخ 26 فروردين ماه 1378 بهره برداري رسمي خود را آغاز کرده است . بر اساس مصوبه مورخ 19/3/82 مجمع عمومي بطور فوق العاده ، نوع شرکت از ( سهامي خاص ) به ( سهامي عام ) تغيير يافته است . پيرو مصوبه فوق شرکت در تاريخ 25/9/82 به پذيرش سازمان بورس و اوراق بهادار رسيده است .

جهت رفع محروميت از چهره منطقه شمال خراسان در سال 1364 موافقت اصولي احداث كارخانه سيمان با ظرفيت 2000 تن در روز توسط بخش خصوص با مشاركت بانك سپه صادر گرديد ، سپس بدليل مشكلات ناشي از جنگ تحميلي ، پس از گذشت 5 سال در سال 1369 مجوز احداث كارخانه صادر گرديد . پس از عمليات مقدماتي و تغيير و جابجايي سهامداران شركت در سال 1372 عمليات اجرايي پروژه شروع و در اسفند سال 1377 كارخانه راه اندازي گرديد .بهره برداري از اين كارخانه گامي ديگر در جهت تحقق شعارهاي جمهوري اسلامي ايران در توسعه و سازندگي ميهن اسلامي مي باشد . .

فعاليت اصلي شرکت :

موضوع فعاليت شرکت طبق ماده 3 اساسنامه عبارت از احداث کارخانه ، خريد ماشين آلات و تجهيزات مورد نياز ، خريد و احداث هر نوع ساختمان و زمين مورد نياز ، سرمايه گذاري در شرکتهاي توليدي و خدماتي و انجام هر گونه معاملات تجاري در حدود موضوع شرکت است ظرفيتي توليدي کارخانه طبق پروانه بهره برداري به ميزان 000 ر 600 تن سيمان خاکستري در سال مي باشد .

محصولات :

سيمان نوع 1 : سيمان نوع 1 معمولي ترين سيماني است كه در همه موارد به غير از مواردي كه بتن در معرض سولفات موجود در خاك يا آب قرار مي گيرد بكار مي رود .

اين نوع سيمان داراي مرغوبيت بالايي است و امروزه پر مصرف ترين سيمان جهان مي باشد .

سيمان نوع 2 : سيمان پرتلند نوع 2 با مقاومت و حرارت هيدراتاسيون متوسط به بازار عرضه مي گردد اين نوع سيمان علاوه بر مصارف عمومي در موارديكه احتياج به سيمان داراي مقاومت فشاري متوسط در برابر حمله سولفاتها باشد استفاده مي شود.

كارخانه سيمان بجنورد توانايي توليد انواع سيمان ديگر از جمله نوع 3 (سيمان زود گير ) سيمان نوع 5 ( سيمان ضد سولفات ) را نيز دارد. محصولات كارخانه سيمان بجنورد داراي مهر استاندارد بوده و در شهرهاي مختلف استان خرسان ، گلستان و مازندران عرضه مي شوند كه با توجه به كيفيت بالاي سيمان هاي توليدي با استقبال خوبي مواجه شده اند . همچنين شركت سيمان بجنورد تا كنون اقدام به صدور سيمان توليدي خود به كشورهاي ديگر از جمله افغانستان و تركمنستان نموده است .

سيمان پوزولاني : بسياري از خواص بتن براثر استفاده از مواد پوزولاني بهبود مي يابد . برخي از اين آثار ناشي از خواص فيزيكي شامل ريز بودن ذرات و بقيه ناشي از فعل وانفعال شيميايي پوزولان با سيمان است . كاهش نفوذ پذيري بتن ؛ كاهش آب انداختن بتن بهبود پرداخت پذيري بتن ؛ افزايش چسبندگي مخلوط ودر نتيجه افزايش كارائي بتن ناشي از خصوصيات فيزيكي پوزولان است .

كم بودن حرارت هيدراتاسيون ؛ مقاومت در مقابل خوردگي هاي توام سولفات و كلر ومناسب بودن آن در بتن ريزهاي حجيم از ديگر خصوصيات منحصر بفـرد سيمانهاي پوزولاني است . نهايتــاًَ مي توان گفت بتن هاي ساخته شده از سيمانهاي پوزولانـي داراي پايائي بيشتري نسبت به سيمانهاي معمولي هستند وسازه هاي مربوطه كه در واقع سرمايه هاي ملي هستند به مدت طولاني پابرجا خواهند بود

توصيه ها يي در مورد كاربرد و نگهداري سيمان پوزولاني :

- معمـولاً در مقايسه با كلينكر ؛ پوزولان ها به سهولت پودر ميشوند . بدين لحاظ با افزايش سطح دانه ها و ريز شدن آنها نسبت به سطح سيمان معمولي در هنگام ساخت بتن نياز به آب بيشتري وجود دارد.

وزن معيني از سيمان پرتلند پوزولاني در مقايسه با سيمان پرتلند هم وزن خود داراي حجم بيشتري است در نتيجه در موقع خريد چنانچه بصورت فله خريداري گردد و يا در موقع پيمانه كردن براي ساختن بتن بايد به اين نكته توجه شود.



بخش سوم: سرمايه

سرمايه :

سرمايه شرکت به مبلغ 000ر98 ميليون ريال منقسم به 98 ميليون سهم عادي با نام يکهزار ريالي مي باشد که تماما پرداخت شده است . اخرين افزايش سرمايه شرکت 25/11/1378 صورت پذيرفته است و بر اساس آن سرمايه شرکت از مبلغ 000ر85 ميليون ريالي به مبلغ کنوني افزايش يافته است .
دسته بندی: کارآفرینی » صنعتی

تعداد مشاهده: 1592 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 60

حجم فایل:401 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: